Vlootdagen - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Douwe Schaaf - WaarBenJij.nu Vlootdagen - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Douwe Schaaf - WaarBenJij.nu

Vlootdagen

Door: Douwe

Blijf op de hoogte en volg Douwe

20 Mei 2008 | Nederland, Amsterdam

15 tot 19 Mei 'Carbische vlootdagen'

Op Donderdag 15 mei kwamen wij eindelijk na 12 dagen op zee te hebben gezeten weer eens aan in Curaçao, en ditmaal kwamen we niet als enige marineschip binnen, maar met nog zo´n 8 marineschepen, van onder andere uit : Amerika, Frankrijk,Colombia en Engeland, dit omdat het deze dagen de Caribische vlootdagen waren! Een groot spektakel, met allemaal shows en demo´s te zien, waarbij er gebruik van helikopters, F16´s en bootjes werd gemaakt, ik heb er ook een aantal foto´s van gemaakt,
De laatste dag moest ik zelf werken, zo kon je worden ingedeeld bij verschillende activiteiten die voor de duizenden mensen en kinderen zijn georganiseerd! Zo hadden we een kaas tentje, zaklopen v oor kindertjes, haringhappen enz enz, en waar moest ik staan.. bij de bagage inname ( oftewel ik moest alle handtasjes innemen, nou ik kan je verzekeren heb er duizenden in men handen gehad, om precies te wezen 2879 tasjes hebben we geteld! Haha, maarja dat moet ook gebeuren.
Verders waren het zeer geslaagde dagen.

Nu zijn we gisteren vertrokken uit Curacao. En zijn we vandaag al en rond Sint maarten aan het varen, nu hebben we vanmiddag toevallig nog een bootje onderschept met een paar illegalen erop, wat daar verder uitkomt weet ik nog niet precies, ze zijn nog steeds bezig.!
Het ziet er inieder geval prachtig uit hiero met uitzicht op Saba en Sint eustasiuch. We komen daadwerkelijk op 30 mei aan op Sint maarten! Voor 3 dagen nog wel (
Alles schijnt hier taxfree te wezen, dus dat is altijd mooi mee genomen!

Ik hou jullie op de hoogte, en de groeten!

• 21 Mei 2008 - 07:55

Jelmer En Rianne:

He Douwe,

Hoe gaat het met je? Zo te lezen vermaak je je nog prima (behalve het tasjes innemen) ! De vlootdagen zien er erg gaaf uit op de foto's! Heb je zelf ook in een helikopter gezeten of zijn die foto's door een ander genomen?
    Je hebt je ook wel vermaakt met Marrit heb ik vernomen! Je hebt zelfs met dolfijnen gezwommen en jij was diegene die het heeeelemaal geweldig vond...wie had dat vooraf verwacht met je angst voor vissen :P ! Alleen het ongelukje met Marrit was een beetje een tegenvallertje he! Naja, de sprong staat in elk geval leuk op de film en we hebben er al aardig om gelachen..maar toch wel jammer de laatste dagen! Gelukkig hebben jullie wel kunnen snorkelen! Hoe vond je dat? Dat vonden wij in Egypte (rode zee) één (van de zo vele)van de mooiste ervaringen..!! Douwe, rustig aan..veel plezier en geniet er van! Het schiet al mooi op tot je thuis komt!We houden je site in de gaten!! Groetjes

• 22 Mei 2008 - 10:18

Margriet:

Heee Douwe!! Goh het schiet echt alweer op he!! Nog even en je staat weer aan wal in Nederland!!Waar wij dan uiteraard ook staan! Nou Marrit vertelde al dat jullie 't super hebben gehad daar!! Echt een paradijsje zo te horen:) Ik heb alle foto's al gezien, echt supermooi!!!
    Dus je was tasjesman bij de vlootdagen!! Ach weer 's wat anders! Als je het leuk vindt mag je die van ons ook wel eens vasthouden als we weer eens in Bolsward komen over een paar maandjes!:D
    Nou rustig aan en ben benieuwd naar je volgende verhaaltje!!!

Groetjes uit Workum!!!
    xx Margriet