Sint lucia en Curacao - Reisverslag uit Road Town, Britse maagdeneilanden van Douwe Schaaf - WaarBenJij.nu Sint lucia en Curacao - Reisverslag uit Road Town, Britse maagdeneilanden van Douwe Schaaf - WaarBenJij.nu

Sint lucia en Curacao

Door: Douwe

Blijf op de hoogte en volg Douwe

22 Juni 2008 | Britse maagdeneilanden, Road Town

Sint Lucia en Curacao

Hier weer een verhaaltje van mij, 1 van de laatsten, want aankomende woensdag hebben we onze laatste en misschien wel mooiste haven : Key West in Amerika, en dan is het op weg naar het zonnige en ooo zo prachtige Nederland ( waar ik ontzettend veel zin in heb.!

Maar we waren afgelopen weekend in Sint Lucia, ook een Caribisch eiland, die onder Engeland valt. Op het eerste gezicht prachtig mooi, het eiland zag er groen en jungle-achtig uit.. met watervallen en noem maar op, maar op het eiland zelf, leek het wel een 3e wereld land, veel armoe, gevaarlijk om in je eentje te gaan rond lopen, want dat kon en mag helemaal niet, want de mensen zaten op straat te bbq met veel drank en wapens, stokken enz, maar goed, we keken er dus ook niet raar van op, dat er een paar bemanningsleden zijn beroofd.. helaas jammer, maar het gebeurd. Zoals jullie mij kennen, heb ik deze 3 dagen waarvan ik 1 de wacht had, alleen maar op het strand en zwembad gelegen, met een barretje in het water vermaak ik mij wel ( uitgaan kon je er niet echt, want dat kenden ze hier niet, wel hebben we natuurlijk voetbal gekeken in kroegen op het strand. Maar vond het eerlijk gezegd geen ramp dat we weer vertrokken naar Curaçao, overigens de allerlaatste keer op Curaçao.



Curaçao

Hier zijn we gisteren aangekomen, en zojuist zaterdagavond alweer vertrokken, we moesten hier een 100% controle doen, oftewel dat wil zeggen, we moeten van boord af de hele dag, en dan gaat de douane de hele boot leeg halen en met honden erdoor heen, op zoek naar eventueel drugs en andere illegale middelen, wijzelf werden ook door honden onderzocht, dit doen ze omdat drugs hier makkelijk te verkrijgen is, en wij bijna weer naar Nederland gaan, willen ze natuurlijk niet hebben dat wij het alsnog meenemen ( maar goed, er is verders niets gevonden, en wij kunnen op weg naar Key west, waar we woensdag aankomen, en zondag vertrekken, en dan een reis van 11 dagen, en dan aankomen in Den Helder.
Ik heb der zin in.!!!

Groetjes Douwe.

  • 22 Juni 2008 - 19:23

    Riny:

    Hey Douwe, geweldig om wer efkes wat fan dy te hearren. we hearre natuurlijk alle ferhalen wol fan marrit maar een berichtje fan dy is toch wol wer bijzonder! ek hjir is et oftellen begun, nog even en we stean yn Den Helder!! nog een fijne tiid der, geniet nog mar efkes fan Key West en tot gauw!!

    (Marrit, ik bin lekker eerst!!)

    groet ut Warkum.
    p.s. hoe stiet et mei dyn frysk??

  • 23 Juni 2008 - 15:22

    Rielle:

    Hai, ik ben een meid van 20, je kent me niet maar ik ben erg nieuwsgierig of je mij misschien kunt helpen. ik wil graag werken op Sint maarten, het liefst met gehandicapten of anders met ouderen, jeugd etc. misschien kun je mij opweg helpen met een naam van een instelling? alvast bedankt! veel plezier nog daar!
    rielle_lovely@hotmail.

  • 23 Juni 2008 - 15:46

    Chris:

    Doekooeeeee!!
    Alles goed m'n jong?
    Haha wil zo vaak dingen tege je zeggen maar is zo moeilijk te verzinnen wat!!
    Zie d'r gewoon naar uit dat je terug bent, lullen we dan wel weer de oren van elkaars kop! ;)
    Duurt niet lang meer, sterkte daar nog! Veel plezier en ik spreek je als je terug bent!!
    Mazzelllllll

  • 23 Juni 2008 - 21:25

    Lisanne:

    Heee douwe!!!
    wat heb je een kort koppie hahah en wat ben je lekker bruun! nog eventjes en dan ben je weer terug, helaas moet je heamiel dit jaar ff over slaan :( wel jammer offcourseh ,maar denk dat key west nog 10 x leuker is ;)
    je komt cker met de vlootdagen aaan in DH!?dat zei mijn zus tenminste misschien zie je daar wel ff want ga er ook ff heen haha noujah
    ik wens je nog ff veel plezier daar en tot snell!!

    tut Lisan X

  • 24 Juni 2008 - 10:23

    Adb:

    gozer kist ook ff een bom op die dimitries dumpen alvast bedankt...nog even en je bent hier weer heamieldagen naja togh geen biet aan toedeldokio xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Britse maagdeneilanden, Road Town

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

01 Juli 2008

Key west / Miami

22 Juni 2008

Sint lucia en Curacao

10 Juni 2008

SSS Eilanden

20 Mei 2008

Vlootdagen

07 Mei 2008

binnenlig periode
Douwe

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 292
Totaal aantal bezoekers 17271

Voorgaande reizen:

27 Januari 2008 - 10 Juli 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: