SSS Eilanden - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Douwe Schaaf - WaarBenJij.nu SSS Eilanden - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Douwe Schaaf - WaarBenJij.nu

SSS Eilanden

Door: Douwe

Blijf op de hoogte en volg Douwe

10 Juni 2008 | Nederland, Amsterdam

Sint Maarten, Saba en Sint eustatius

De 3, SSS eilanden van Nederlandse afkomst

Het is alweer een tijdje geleden dat ik eventjes een verhaaltje heb geschreven, maar dat heb ik met opzet gedaan, zodat ik deze 3 eilandjes bij elkaar kon doen, om er een verhaaltje over kon typen.
Na 10 dagen op zee te hebben gezeten kwamen we aan in Sint maarten, iedereen had et er al over, dat het een schitterend eiland is, ook omdat alles taxfree is :) altijd leuk dus, oftewel ff shoppen!
Horloges, ipods, camera´s van alles kon je voor vrij goedkoop meenemen.
Je hebt op dit eiland ook een strand wat wereldberoemd is, want aan de strand ligt meteen het vliegveld, oftewel de kon de vliegtuigen haast aanraken zo dichtbij vlogen ze over je hoofd heen. Als je een bal mee had, kon je hem zo de propeller in schoppen. ( zie foto´s ) dus hier hadden wij heerlijk gezeten, genietend van het mooie weer. Want warm was het, maar zoals ik begrijp hebben jullie de laatste tijd ook niets te klagen, want ook jullie hebben eindelijk es een beetje fatsoenlijk weer :).
We zijn hier 3 dagen geweest, waarvan ik de middelste dag de wacht had, dat is wel jammer want dan je niet van de boot af. Maar kheb nog wel genoeg kunnen zien, want op dat moment arriveerden 2 enorme cruise schepen naast en achter ons te liggen!! Gigantisch ( zie foto )
Verders heerlijk uit eten geweest en een beetje opstap natuurlijk.
Het was een mooi havenbezoek.

Saba,
Nabij sint maarten liggen nog tientallen kleine eilandjes, die met het oog te zien zijn, Saba is hier ook 1 van. Het is alleen een erg klein eilandje, het is eigenlijks een berg en dat was het. Er wonen dus ook maar 1600 mensen op. Wij bleven hier dus ook geen 3 dagen, maar 1 dag van 7 uur s´ochtends tot 7 uur s´avonds. Er was ook niets te doen, want je hebt er ook niets, maar ben er uiteraard wel op het eiland geweest, want ja kan ik toch zeggen dat ik ook daar op ben geweest :) wij hebben hier in een restaurantje wat gegeten en gedronken en dat was het wel zo´n beetje.
Wij zijn toen om 7 uur dus weer vertrokken om op de volgende ochtend bij sint eustatius te komen, het zelfde ritueel ook van 7 tot 7.

Sint eustatius,
Een iets groter eiland dan Saba, met ik meen zo´n 3000 inwoners, dit eiland is 1 grote vulkaan. Die je kon beklimmen, maar dat heb ik niet gedaan, want ik kwam onderweg een barretje tegen met televisie, oftewel het EK ervoor :) dus een pilsje derbij en zitten maar! Was hartstikke gezellig, maar wederom ook weinig te beleven op dit eiland.
S´avonds weer vetrokken, totdat we de volgende morgen, erg vroeg ( uurtje of 5 ) te horen kregen, dat we niet meer gebruik konden maken van de wc´s, niet meer konden douchen en drinken van het water, want er is een pomp stukgegaan die het afvoer regelt, dit betekend dus dat we naar binnen moesten, naar sint maarten dus, wij waren wel blij, want dan konden we de stad weer in :), maar onderweg naar sint maarten kwamen we ook nog een verdacht bootje tegen, die hebben we aan gehouden, en wat bleek, 19 kilo cocaïne aan boord te hebben! Een geluk bij een ongeluk dus. En geloof het of niet, maar dat was gister, de dag dat Nederlands elftal tegen Italië moest spelen, de gevonden cocaïne was oranje verpakt, en het waren 3 Italianen die het vervoerden.. is dat een toeval ofniet :). Na dit allemaal, konden we de stad in en het voetbal bekijken in de kroeg, 1 groot feest.
Het is nu nog precies 30 dagen voordat ik thuiskom. Het schiet al lekker op, en heb der ontzettend zin in. Tot snel, want mijn volgende verhaaltje kan niet al te lang meer duren, want eind deze week liggen we alweer binnen in Sint Lucia.

Groetjes Douwe.

  • 11 Juni 2008 - 06:29

    Rielle:

    hai je kent me niet, maar ik ben een meid van 20 en ga in september voor een half jaar naar sint maarten. ik ben bezig een baan daar te zoeken maar t wil niet echt lukken haha. ik dacht, misschien dat jij heel toevallig een (ouderen, zorg, gehandicapten) instelling weet zodat ik daar contact mee op kan nemen. ik hoop dat je iets weet, je kan altijd mailen op rielle_lovely@hotmail.com. bedankt!

  • 11 Juni 2008 - 08:40

    Marrit:

    Hihaaa! Eindelijk 'n bootje met drugs!! Duurde even 4,5 maand en dan nog maar 19 kilo!:p Kunnen jullie in ieder geval zeggen dat jullie toch nog iets gedaan hebben!:-)
    Fjirder érg leuk om wer even foto's te sjen! Wur wol werres tiid!
    No foar mij is 't nog mar 29 dagen, we kinne no autelle!!
    Succes!
    Dikke tút

  • 11 Juni 2008 - 09:20

    Hinke:

    Hey Douwe...
    Ik ben altijd braaf je berichten aan het lezen, dus dacht nu word het ook wel weer eens tijd voor een reactie! Zo te horen gaat het nog steeds goed met je... en het aftellen is begonnen! Wel lekker denk ik! Mooie foto's en idd wat een gigantisch cruise schip! In die vliegtuigen op het strand is echt niet te geloven! Lig je daar lekker met een coaktailtje bruin te bakken... word je bijna aangevlogen door een vliegtuig! Maar goed wel grappig! He veel plezier nog de laatste 30 dagen en zie je wel weer in bolsward city :D !
    Liefs Hinke

  • 11 Juni 2008 - 18:56

    Margriet:

    Heee Douwe!! ten eerste wil ik je nog ff bedanken voor de mooie kaart!! Kreeg 'm gister binnen!!Zoals ze zeggen: 'Better let as net'! Leuke om weer ff wat foto's te zien! Jeetje wat vliegen die vliegtuigen dan dicht bij jullie langs man!! Dat geeft ook wel een vet kabaal of niet? Nou inderdaad nog minder dan een maandje en dan ben je alweer in 't prachtige Nederland!! Als het goed is staan we je dan allemaal wel op te wachten!! Tot dan en succes nog even!!

    Groetjes Margriet!!

  • 21 Juni 2008 - 23:13

    Foppe Lolkje Willem:

    hoi Douwe
    je moet zeker nog 3 weken werken en dan kan je naar huis zeker.daar zal je ook wel zin in hebben en kun je oom zegger lekker knuffelen niet te hard hoor.ik weet niet of je daar voetbal kon ontvangen maar nederland moest tegen rusland en dat hebben ze verloren 1/3 dus oranje kan weer in de kast verder heb ook geen nieuws meer

    groeten uit sondel

  • 23 Juni 2008 - 15:52

    Rielle:

    Hai, ik ben een meid van 20, je kent me niet maar ik ben erg nieuwsgierig of je mij misschien kunt helpen. ik wil graag werken op Sint maarten, het liefst met gehandicapten of anders met ouderen, jeugd etc. misschien kun je mij opweg helpen met een naam van een instelling? alvast bedankt! veel plezier nog daar!
    rielle_lovely@hotmail.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

01 Juli 2008

Key west / Miami

22 Juni 2008

Sint lucia en Curacao

10 Juni 2008

SSS Eilanden

20 Mei 2008

Vlootdagen

07 Mei 2008

binnenlig periode
Douwe

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 295
Totaal aantal bezoekers 17292

Voorgaande reizen:

27 Januari 2008 - 10 Juli 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: